23
فروردین

چگونه نرخ اسپم ایمیل های ارسالی را کنترل کنیم؟

نرم افزار های تشخیص اسپم حاوی یک لیست بزرگ از اطلاعات است که تصمیم گیرنده این است که ایمیل باید در شاخه اسپم قرار گیرد. البته در هر زمان قوانین آن‌ها تغییر می‌کند. برای مثال این فیلتر کننده ها به برخی کلمات حساس هستند. که اگر از این کلمات در ایمیل ارسالی تان به پنل ایمیل خودتان استفاده نمایید حتماً در امتیاز اسپم شما تأثیر خواهد گذاشت. و اگر این امتیاز از حدی بیشتر باشید حتماً ایمیل شما به شاخه اسپم خواهد رفت. به علاوه هر سرور دارای امتیاز دهی‌های متفاوتی در زمینه اسپم یا هرزنامه هستند.

چگونه ایمیل‌های ما توسط این فیلتر ها اسپم نشود؟

بیشتر فیلترهای اسپم ایمیل به شما امتیاز منفی می‌دهند:

  • از لغاتی مانند اینجا را کلیک کنید  این تنها شانس زندگی شماست هرگز در ایمیل‌های ارسالی تان بهپنل ایمیل استفاده نکنید.
  • اگر از لغات انگلیسی استفاده می‌کنید سعی کنید کلمات را با حروف کوچک بنویسید. معمولاً برای جلب توجه کاربر کلمه ای را با حروف بزرگ می‌نویسند با انجام این کار شما ریسک اسپم شدن ایمیل خودتان را افزایش می‌دهید.
  •  از فونت‌های روشن قرمز و سبز استفاده نکنید. تجربه نشان داده که استفاده از این رنگ‌های امتیاز منفی برای شما دارد.
  • سعی کنید از ایمیل متن به جای فرمت HTML استفاده نمایید. اگر از فرمت HTML استفاده می‌کنید. سعی کنید کمتر از کدهای HTML استفاده کنید بیشتر سعی کنید متن شما بیشتر از کد ها باشد.
  •  از تصاویر زیاد در ایمیل ارسالی تان به پنل ایمیل استفاده نکنید و سعی کنید تصاویر را ضمیمه نامه خودتان نکنید. این کار باعث می‌شود که حجم نامه های شما زیاد شود و کاربرانی که با موبایل کار می‌کنند.  ناراضی شوند و ترجیح دهند نامه های شما را در شاخه اسپم دریافت کنند.
  •  امکان لغو عضویت را در ایمیل‌های خودتان قرار دهید. اگر فردی در پنل ایمیل نخواهد از سوی شما ایمیلی دریافت کند بداند اجباری در کار نیست.
  •  وقتی کاربر درخواست لغو عضویت می‌کند باید تا نهایتاً ده، روز این کار انجام شود.
  •  حتماً آدرس فیزیکی شرکت خودتان را در پایین نامه خودتان قرار دهید. این اطلاعات باید به صورت انگلیسی در پایین تمامی ایمیل‌های به همراه شماره تلفن باشد.
  •  اگر به کل پنل ایمیل در یک  زمان ارسال دارید بعید نیست که بخشی از آن‌ها به شاخه اسپم برود برای  رفع این مشکل سعی کنید در هر دقیقه فقط 3 ایمیل ارسال شود.
  •  از واژه امتحان یا تست در عنوان ایمیل ارسالی به پنل ایمیل استفاده نکنید.

هیچ کس دوست ندارد ایمیل‌های ناخواسته را در ایمیل خود دریافت کند. نکته مهم این است که شما می‌خواهید پیام بازاریابی خودتان را به پنل ایمیل خود ارسال کنید. بنابراین در هر زمان که می‌خواهید ایمیل خودتان را ارسال کنید کافی ست قبل از آن از مفید بودن آن ایمیل برای مخاطبتان مطمئن شوید.