نکات مهم در ارسال ایمیل به پنل ایمیل

بازاریابی از طریق ایمیل یکی از بهترین روش های بازاریابی در اینترنت است. شما با استفاده از این روش می توانید بدون صرف هزینه ی زیادی، با مشتریان بالقوه خود در سراسر جهان ارتباط برقرار نمایید. در این روش، قبل از هر چیز باید به اندازه کافی نشانی های ایمیل افراد را جمع آوری نمایید و یک پنل ایمیل ایجاد کنید.

نکاتی که در این جا گفته می شود بخشی از مهارت های بازاریابی اینترنتی، از طریق ارسال خبرنامه به پنل ایمیل  را به شما آموزش می دهد.

  1. شناخت خوانندگان: خوانندگان ایمیل،در پنل ایمیل را بشناسید. چه کسی را می خواهید با متن ایمیل خود جذب کنید؟ مطالب خود را به صورت خاص بنویسید و بر روی خوانندگانی که هدف اصلی شما هستند تمرکز کنید.
  2. داشتن هدف مشخص در ارسال به پنل ایمیل: انتظار دارید خوانندگان ایمیل شما چه عملی انجام دهند؟ آمدن به یک سمینار علمی یا خرید یکی از محصولات یا خدمات شما؟ تا زمانی که یک هدف کاملا واضح نداشته باشید با ارسال ایمیل وقت مردم را هدر ندهید.
  3. اولین پیش نویس نامه: هنگامی که اولین پیش نویس نامه خود را جهت ارسال به پنل ایمیل تهیه می کنید هرچه در دل دارید بیرون بریزید. هر چیزی که به ذهنتان می رسد بر روی کاغذ بنویسید. سپس برگردید و قسمت های اضافی را حذف کنید. قسمت های اضافی عبارتند از : اطلاعات غیر اساسی، اطلاعاتی که به طور مستقیم به بازار هدف شما ارتباط ندارد و اطلاعا تی که در روند منطقی خواندن نامه وقفه ایجاد می کند.
  4. تحریک خواننده:  یک تکنیک ساده در زمینه بازاریابی از طریق ایمیل ارسال نامه های متوالی با مضامین یکسان ولی با یک پاراگراف متفاوت جلب توجه کننده است . مثلاً اولین نامه را با این عنوان ارسال کنید “فقط ۶ کالای دیگر باقی مانده است… به اولین خریدار کالاهای باقیمانده یک عدد … هدیه داده می شود. “سپس پاراگراف مورد نظر را در نامه بعدی به این صورت بنو یسید “فقط ۳ کالای د یگر باقی مانده است…” و به همین صورت کالای خود را کمیاب جلوه دهید تا خواننده بر ای خرید از شما تحریک شود.
  5. استفاده از نرم افزارهای تخصصی ایمیل:  از نرم افزارهای قوی و تخصصی برای ارسال ایمیل به پنل ایمیل استفاده کنید. هرچند که قابلیت ارسال ایمیل به صورت رایگان بر روی کامپیوتر شما وجود دارد اما اگر قصد بازاریابی الکترونیکی با استفاده از ایمیل دارید توصیه می کنیم حتماً از نرم افزارهای تخصصی این کار ار استفاده نمایید.
  6. به دست آوردن نشانی ایمیل: یکی از مهم ترین مهارت ها برای تقویت پنل ایمیل، توانایی گرفتن ایمیل بازدیدکنندگان سایت است  این کار اولین بخش پروسه بازاریابی الکترونیکی شما خواهد بود و در طراحی سایت خود باید الویت اصلی را به آن بدهید. با هر ترفندی که می توانید بازدیدکننده را راضی کنید تا آدرس ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهد . سعی کنید بر ای آن ها دلیل قانع کننده ای بیاورید. مثلاً عضو یت رایگان برای دسترسی به مطالب رایگان و مفید یکی از دلایلی است که باعث می شود دیگران ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهند. به این صورت لیست پنل ایمیل خود را تقویت خواهید کرد.
  7. خبرنامه اختصاصی: حتماً یک خبرنامه اختصاصی از طریق پست الکترونیکی در سایت خود داشته باشید. با این کار اولین قدم بازاریابی از طریق ایمیل را برداشته اید عنوانی انتخاب کنید که در نگاه اول توجه خواننده را جلب کند . یکی از بهترین راه های افزایش فروش داشتن خبرنامه الکترونیکی و تبلیغ کالاهای جدید در آن می باشد.